نگهداری و تعمیر سمعک

نگهداری و تعمیر سمعک

نگهداری و تعمیر سمعک موضوع بسیار قابل توجهی است که در این مطلب سعی داریم تا در ارتباط این موضوع بیشتر توضیح دهیم تا افرادی که از سمعک استفاده می کنند کمتر دچار مشکل در استفاده از سمعک شوند.

سمعک ها مقاوم و با دوام بالا می باشند در نتیجه طول عمر بالایی دارند اما این طول عمر بالا وابسطه به نگهداری و تعمیر سمعک می باشد. برای اینکه بتوانید از سمعک خود در مدت زمان بیشتری با کیفیت روز اول استفاده نمایید باید بدانید که بهتر است نگهداری و تعمیر سمعک را جدی بگیرید.

سمعک ها هر کدام بسته به برند و نوعی که دارند دارای سرویس های دوره ای می باشند اگر در نگهداری آن و سرویس های دوره ای دقت داشته باشید می توانید چند سال از سمعک خود استفاده کنید.

در سایت کلینیک سمعک ماندگار ما انواع برند سمعک را برای راحتی شما معرفی کرده ایم که می توانید با مطالعه آن اطلاعات بیشتری در ارتباط با این سمعک هابدست آورید. در ادامه انواع برند سمعک را نام برده ایم:

لازم به ذکر است که برای نگهداری و تعمیر سمعک باید توجه داشته باشیدکه سمعک ها به رطوبت حساس می باشند و اگر از سمعک مقاوم به آب استفاده نکنید، سمعک‌ های شما در برابر رطوبت و آب واکنش نشان خواهند داد و ممکن است زودتر از تصور شما با مشکل مواجه شوند و به تعمیر احتیاج پیدا کنند.

اگر رطوبت در دستگاه جمع شود، ممکن است دستگاه را از کار انداخته و یا بر کیفیت صدا تاثیر بگذارد. در این زمان برای تعمیرات و تنظیمات سمعک باید مراجعه نمایید تا متخصصان در این زمینه رطوبت موجود در سمعک را از بین برده و سمعک را تنظیم نمایند تا دوباره مانند سابق برای شما کار کند.

نگهداری و تعمیر سمعک
نگهداری و تعمیر سمعک

 

راهنمای نگهداری و تعمیر سمعک

سمعک مانند هر وسیله الکترونیک دیگر نیاز به نگه داری های خاصی دارد برخی از سمعک ها ضد آب هستند اما برخی با ورود آب به داخل سمعک خراب می شوند و ضد آب نیستند .

با توجه به اینکه بخشی از سمعک داخل مجرای گوش قرار میگیرد و در معرض جرم و عرق گوش قراردارد نکات مهمی در نگهداری از سمعک ها باید رعایت شود. در نگه داری از سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی تفاوت هایی وجود دارد که به شرح زیر می باشد.

 

نگهداری و تعمیر سمعک داخل گوشی

با توجه به اینکه تمام قسمت های سمعک داخل گوشی در داخل مجرای گوش قرار میگیرد رسیور این نوع از سمعک ها در معرض جرم گوش هستند و امکان دارد جرم گوش به داخل گوش نفوذ کند برای جلوگیری از ورود جرم یا همان وکس گوش به داخل سمعک داخل گوشی در نوک سمعک فیلتری قرار گرفته است که این فیلتر سمعک باید هر دو هفته تا ماهی یکبار تعویض شود که زمان تعویض فیلتر به جرم گوش بیمار بستگی دارد.

پوسته سمعک داخل گوشی پس از هر بار استفاده باید توسط دستمال مخصوصی که در جعبه سمعک قرار دارد تمیز شود. بهتر است هر شب سمعک را داخل قوطی حاوی قرص رطوبت گیر قرار داد تا رطوبت به اجزای داخلی سمعک آسیب نزند.

 

نگهداری و تعمیر سمعک پشت گوشی

سمعک های داخل گوشی از دو بخش تشکیل شده اند یک بخش قالب و یک بخش پروتز سمعک که در پشت گوش قرار میگیرد. قسمت قالب سمعک قابل شست و شو می باشد و بهتر است زمانی که قالب سمعک با جرم مسدود می شود باید از سمعک جدا شود و با آب و صابون تمیز شود بدنه سمعک باید بعد از هر بار استفاده با دستمال مخصوص تمیز شود.

در سمعک های پشت گوشی سورخ میکروفن در بخش پشتی یا همان کمر سمعک قرار دارد و باید مرتب تمیز شود و بعد از مدتی تعویض شود تا کیفیت صدای سمعک افت نکند

سمعک هایی که تکولوژی قدیمی دارند اگر در معرض مستقیم آب قرار بگیرند میسوزند اما در سمعک های جدید با تکولوژی پوشش نانو  در برابر آب رطوبت و عرق مقاوم هستند.

توجه داشته باشید که  تعویض سمعک کارکرده فعلی با سمعک جدید یکی از دیگرخدمات کلینیک ماندگار است که می توانید با مراجعه به سایت و یا تماس با ما در ارتباط با آن بیشتر اطلاعات کسب کنید.

نگهداری و تعمیر سمعک
نگهداری و تعمیر سمعک

نگهداری و تعمیر سمعک RIC

در سمعک های RIC مانند سمعک های داخل گوشی رسیور داخل گوش قرار میگیرد و باید برای جلوگیری از ورود جرم یا همان وکس گوش به داخل سمعک اگر رسیور داخل قالب  یا همان مولد قراردارد هر شب نوک قالب با فرچه تمیز شود و فیلتر هردو هفته تا ماهی یکبار تعویض شود که زمان تعویض فیلتر به جرم گوش بیمار بستگی دارد.

اگر رسیور داخل پروب قرار دارد پروب هر شب با فرچه تمیز شود و پروب هر 3 ماه یک بار ترجیحا تعویض شود زمان تعویض پروب هم بستگی به جرم گوش دارد زمان خارج کردن این نوع از سمعک باید مراقب بود که سیم رسیور کشیده نشود و به آرامی از گوش خارج شود. بهتر است هر شب سمعک را داخل قوطی حاوی قرص رطوبت گیر قرار داد تا رطوبت به رسیور سمعک آسیب نزند

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا در ارتباط با نگهداری و تعمیر سمعک اطلاعات مختصری را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که برای سمعک شما مشکلی پیش آمده و یا برای خرید سمعک می خواهید اطلاعاتی داشته باشید می توانید از خدمات مشاوره رایگان سمعک در کلینیک سمعک ماندگار استفاده نمایید و یا با ما تماس حاصل فرمایید.

دسته بندی : مقالات سایر مقالات سمعک و کاشت حلزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *